Komentáře: |
Komentáře není možné přidávat
|
Jméno: otec Pavel (koordinátor TV-MIS.cz)
Vloženo: 27.12.2009
Napsal(a): RE: Hubert - Kdo jsem se dozvíte, když kliknete na mé jméno :-)
Nejde o to, že bych nepřipouštěl žádnou kritiku Církve, ale o něco jiného: tento prostor nadepsaný "Komentáře" nabízí možnost vyjádření názorů na danné video (ev. audio). Má pomoci k orientaci dalším divákům, zda chtějí titul shlédnout nebo ne, eventuelně umožnit o něm diskuzi. Pokud tu někdo vkládá komentářový spam - např. "levné půjčky" smažu mu já nebo některý ze spolupracovníků TV-MIS.cz takové "komentáře" bez dalšího upozrňování... Pokud tu někdo vkládá své nebo skopírované články zaměřené proti Církvi, které nemají s komentovaným titulem nic společného a udělá si z možnosti komentářů svůj soukromý blog a to tak pojatý, že s jeho zaměřením rohodně nesouhlasím (což byl případ vašeho blogu "Negativní zprávy z Církve", bereme to jako formu komentářového spamu a po prvním smazání s upozorněním, začneme mazat další bez upozorňování. To byl i případ vašeho posledního "komentáře" se zprávou o Irských biskupech, kteří odstoupili. Zpráva sama o sobě zajímavá, ale zařiďte si na to svůj vlastní blog - je mnoho míst, kde si člověk na internetu může svůj blog na toto vaše oblíbené téma zařídit - ale zde je to nežádoucí - to vám říkám na rovinu. Až si přednášku otce arcibiskupa Graubnera pustíte, budou zde vaše komentáře k ní vítány. Na zbytek si musíte najít jiné místo na netu. Předem vám děkuji za pochopení. Srdečně zdraví
P. Pavel Zahradníček.
Jméno: Hubert Vloženo: 25.12.2009
Napsal(a): Otče Pavle, nejste prosím jezuita?
Vidím, že nepřipouštíte jakoukoliv kritiku katolické církve:Nežijeme už v 17. století, kdy jste všechny nekatolíky posílali na hranici, nebo do exilu.
Jméno: Hubert Vloženo: 26.11.2009
Napsal(a): Zneužívání dětí ... komentář smazán (nešlo o komentář k tomuto videu, ale o článek překopírovyný sem z jiného webu)
Jméno: otec Pavel (koordinátor TV-MIS.cz)
Vloženo: 20.5.2009
Napsal(a): Pane Huberte, co se týče Benedikta XVI a jeho členství v Hitlerjugend jsem Vám jen odcitoval, co o tom říká Wikipedia a přidal link na pramen, o který se opírá. Co se týče Vašich dalších obvinění (protože v poměrech ve Rwandě se nevyznám), mohu jenom říci: pochybení (a dokonce i velmi závažné hříšné jednání) jednoho člověka (i když je kněz) nic nemění na tom, že Církev, i když složená z hříšníků, je ustanovena Ježíšem Kristem, aby vedla lidi k životu s Bohem (má svatý cíl, prostředky tj. svátosti...). Prostě svatost Církve není dána pouhým součtem svatosti členů... S tím počítal již její zakladatel, když její první viditelnou hlavou ustanovil apoštola Petra, který ho třikrát zapřel. Srdečně zdraví
P. Pavel Zahradníček
Jméno: Hubert Vloženo: 17.5.2009
Napsal(a): Kněz, který ve Rwandě spolupracoval při vraždění, působí tajně v Itálii
Otec Emmanuel Uwayezu, který během genocidy ve Rwandě v roce 1994 spolupracoval při vraždění svých tutsijských studentů, působí pod pozměněným jménem na faře v Empoli u Florencie. Informoval o tom britský nedělník The Sunday Times, který v Itálii dříve objevil jiného rwandského katolického kněze, jenž nechal zmasakrovat své farníky. Podle listu se znovu ocitl pod tlakem Vatikán, který v prvním případě kněze vehementně bránil.
Podle deníku už Rwanda připravuje mezinárodní zatykač. Uwayezua, který si v Itálii jméno mírně zkrátil na Wayezu, hodlá obvinit z přímé spoluúčasti na masakru více než 80 studentů ve věku 12 až 20 let v katolické škole v Kibehu, kterou řídil.
Identitu kněze minulý týden potvrdila jedna z přeživších, která nyní žije v Británii. Uwayezu podle ní osobně přivedl vojáky do školy a spolupracoval s nimi. „Řekl nám, abychom zůstali ve třídě. Někteří, kdo pracovali v kuchyni byli zastřeleni přímo před jeho očima. Jiní byli rozsekáni, znásilněni nebo upáleni zaživa,“ uvedla.
Uwayezu podíl na genocidě odmítá s tím, že se snažil studenty zachránit. Řekl, že ho jejich smrt stále pronásleduje.
Uwayezu patří k etniku Hutu stejně jako Athanase Seromba, který rovněž uprchl do Itálie a se svolením florentského arcibiskupa tam po válce ve Rwandě začal nový život. Ten už si ale odpykává doživotní trest vězení, k němuž ho za zabití 2000 farníků, kterým při shromáždění nechal zbourat vlastní kostel na hlavu, odsoudil válečný tribunál OSN.
Vatikán ho dlouho hájil jako nevinného a zpochybňoval i objektivitu belgického soudu, který dal za podíl na genocidě uvěznit též dvě benediktýnské sestry.
The Sunday Times upozornily, že katolická církev byla hned po vládě v roce 1994 nejmocnější institucí ve Rwandě. Proti krveprolití se přesto nepostavila a někteří její představitelé se dali na stranu hutuských extremistů. Během sta dní jejich běsnění přišlo o život 800 000 Tutsiů.
Jméno: Hubert Vloženo: 10.5.2009
Napsal(a): Jak se rozlišoval aktivní a neaktivní člen v této organizaci?
Tvrdíte, že jeho otec byl ostrý odpůrce nacismu, poněvadž se to neslučuje s katolickým vyznáním, přitom tehdejší hlava katolické církve PIUS XII.(u něhož se uvažovalo, zda jej po II. sv. válce nesoudit jako vál. zločince), zvesela žehnal německým raketám, schvaloval genocidu....
Co si tedy potom o této organizaci mám myslet?Navíc mě štve, že z mých daní se tito lidé dotují...
Jméno: o. Pavel (koordinátor TV-MIS.cz)
Vloženo: 9.5.2009
Napsal(a): RE Hubert: Po čtrnáctých narozeninách v roce 1941 byl Ratzinger zařazen do Hitlerjugend, neboť od prosince 1939 bylo toto členství povinné pro každého německého chlapce, který dosáhl 14 let. Ratzinger byl však neaktivním členem a odmítal se účastnit jejich setkání.
[1] Ratzingerův otec byl dle životopisce Johna L. Allena ostrým odpůrcem nacismu, který považoval za neslučitelný s katolickou vírou. Viz
česká Wikipedie. Srdečně zdraví
P. Pavel Zaharadníček OMI
Jméno: Hubert Vloženo: 5.5.2009
Napsal(a): Ratzinger je v tichosti, protože sám byl členem Hitlerjugend.
Hlava církve,jejíž minulost je poznamenaná takovou minulostí zase až tak charakterní nemůže být......
Jméno: Anna Vloženo: 31.3.2009
Napsal(a): Spíš takový skandál za každou cenu. Pokud papež nikdy neudělal nic horšího, než že souhlasil, aby jeho nějaký jeho text vyšel v pochybném nakladatelství, je na dnešní dobu dost charakterní člověk.
Jméno: Hubert Vloženo: 15.3.2009
Napsal(a): nakladatelství
Papež Benedikt XVI. souhlasil v roce 1997, kdy byl ještě kardinálem, s uveřejněním své stati ve sborníku 1848 - dědictví a závazek. Titul přitom připravilo nakladatelství Aula-Verlag ze Štýrského Hradce, které vydává krajně pravicové tituly, mimo jiné i knihy od popírače holocaustu Davida Irvinga. Jde o další argument pro ty, kdo tvrdí, že papež má blízko ke konzervativní pravici. Naposledy vyvolalo skandál zrušení exkomunikace biskupa, který popíral holocaust.
Papež Benedikt XVI.
Zvětšit obrázek
Papež Benedikt XVI.
FOTO: Regis Duvignau, Reuters
Včera 18:54
Skandál s papežovým příspěvkem začal před několika týdny, když o něm informoval poslanec za rakouské zelené Karl Öllinger. Mluvčí vídeňského arcibiskupství v únoru chtěl zahrát míč do autu, když uvedl, že nakladatelství použilo kardinálův článek zjevně bez svolení autora. „Neptali se ho, zda ho mohou přetisknout,“ napsala katolická agentura Kathpress.
Časopis Spiegel však získal dopis někdejšího Ratzingerova tajemníka Josefa Clemense z 30. září 1997, v němž "z pověření pana kardinála Ratzingera" dává souhlas s otištěním textu ve sborníku nakladatelství Aula-Verlag. (To nemá nic společného se stejnojmenným německým nakladatelstvím vydávajícím především přírodopisné knihy). Sborník dávali dohromady dva známí pravicoví extremisté. Profil nakladatelství je přitom zřejmý z toho, že vydává knihy britského autora Davida Irvinga, který adoruje Třetí říši a její vojenské představitele, nebo vzpomínky syna Rudolfa Hesse. Velkou pozornost věnuje i židovské otázce.
Časopis před třemi roky vyvolal v Rakousku skandál, když jeho vydavatel Herwig Nachtmann vychvaloval článek popírače holocaustu Waltera Lüftla. V příspěvku Přírodní zákon platí pro Nacisty i antifašisty vychvaloval Lüftlův článek Holocaust, víra a fakta jako milník na cestě k pravdě.
Rakouská krajně pravicová strana Svobodných, vedená tehdy Jörgem Haiderem se poté od magazínu, který využívala jako stranický tiskový orgán, distancovala.
Hnědé skvrny na pověsti papeže
S hnědou minulostí a náklonností bojuje Josef Ratziger od svého zvolení na papežský stolec. Hned po jeho zvolení se propíral fakt, že byl jako dítě v Hilterjugend. [celá zpráva]
Papežovu pověst letos poškodilo zrušení exkomunikace čtyř biskupů z tradicionalistického Bratrstva svatého Pia X., které odmítá závěr druhého vatikánského koncilu z 60. let i kvůli rozhodnutí zlepšit vztahy s Židy.
Člen bratrstva, britský biskup Richard Williamson, krátce před zrušením exkomunikace švédské televizi řekl, že v plynových komorách nezemřel žádný Žid. [celá zpráva ] Papež pak musel uznat, že se v jeho případě rozhodl nemoudře. Benedikt XVI. ocenil i papeže Pia XII., který se otevřeně nacistům nestavě
Jméno: Hubert Vloženo: 30.10.2008
Napsal(a):
Katolická církev kvůli sexuálním skandálům s pedofilními kněžími ve čtvrtek poprvé souhlasila s tím, aby se budoucí kněží dobrovolně podrobovali psychologickým testům. Text schválil papež Benedikt XVI. Církev ale trvá na dobrovolnosti.
30. 10. 2008 20:28 - VATIKÁAn
V textu se uvádí, že při vysvěcování kněží někdy dochází k chybám, neboť psychická nezpůsobilost, ať více či méně patologického rázu, se často projeví právě až po vysvěcení. Dokument, který vydala Kongregace pro katolickou výchovu, zdůrazňuje, že včasné rozpoznání "patologických" psychických defektů u muže ještě dříve, než se stane knězem, může zabránit tragickým důsledkům.
Ke známkám hluboké nezralosti, kterou by psychologové mohli pomoci odhalit, patří podle textu "nejasná sexuální identita" a "silně zakořeněné homosexuální sklony".
Vatikán zároveň odmítá, aby kandidáti na kněžství museli před vstupem do semináře psychotesty podstupovat povinně. "V žádném případě nelze porušit právo na dobrou pověst a soukromí. To znamená, že ke konzultaci s psychologem lze přistoupit jen tehdy, když k tomu dá kandidát jasný, předběžný a svobodný souhlas," píše se v dokumentu. Vatikán zdůrazňuje, že psychotest nesmí být předběžnou podmínkou.
Sexuální skandály kněží
Katolickou církví otřásly v několika zemích sexuální skandály. Jeden z nich v srpnu 2004 v dolnorakouském St. Pöltenu, kde kriminalisté zabavili mnoho pornografického materiálu, vedl k uzavření semináře. Odstoupit musel biskup místní diecéze.
Další sexuální skandály, zejména pedofilní, propukly v posledních letech v dalších evropských zemích, i ve Spojených státech a také v Latinské Americe.
Papež se za ně omlouval.
Zároveň se v něm podtrhuje, že k psychotestům musí dát kandidát nejprve písemný souhlas.
Sekretář Kongregace pro katolickou výchovu Jean-Louis Brugues uvedl, že důvodem přijetí a zveřejnění dokumentu nejsou sexuální skandály, připustil, ale že přijetí textu urychlily. Podle něj církev již více než 30 let přemýšlí o vztahu mezi vírou a psychologií.
Ale na pátera Mertu z Holešova zase zapoměli a on jim běhá pořád po svobodě.
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 19.10.2008
Napsal(a): Děkuji za definici. Myslím, že říká hodně především o Masarykově přístupu k náboženství. Snad jsem to zase nějak neobrátil :-)
Jméno: Hubert Vloženo: 15.10.2008
Napsal(a): Masarykova definice zní:" Ke vzniku náboženství musí být minimálně dva, jeden hloupý, druhý podvodník...."
Jirko nepřevraťte to zase, nejedná se o víru v Boha, ale modlářství.
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 3.10.2008
Napsal(a): Tu Masarykovu definici neznám. To je moje odpověď - snad dostatečně jasná. Ptal jste se mě ještě na něco jiného, konkrétního, co jsem přehlédl a nezodpověděl? (Nezlobte se, ale např.: "A co Hostýn?" není moc konkrétní dotaz - i na ten jsem se však snažil odpovědět.)
Jméno: Hubert Vloženo: 2.10.2008
Napsal(a): Jirko stále se vyhýbáte odpovědím.Klasika - ani jsem to nečekal
Znáte Masarykovu definici vzniku náboženství?
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 1.10.2008
Napsal(a): OK Huberte, diskutování není povinné. Tím posledním věcným argumentem, že v našich řadách je hodně přetvářky a neúpřimnosti jste mě stejně dostal a vůbec nevím co na to odpovědět. A pozdravujte babičku :-) P.S. Víte, že senilita (jak již sám název napovídá) je ze stáří (od slova senectus - stáří) a ne z vymývání hlavy?
Jméno: Hubert Vloženo: 29.9.2008
Napsal(a): Jistěže vím kdo byl J. Dobrovský, nebo Bohuslav Balbín.Ale nepíšete jak se podíleli na rekatolizaci českého národa,např. nacenzůře díla J.A.Komenského atd.Taky podivný konec Josefa druhého, je zvláštně provázán s tímto řádem.
Jako chlapec v 80.letech jsem se musel bohužel povinně zůčastňovat bohoslužeb na sv. Hostýně(se svou babičkou,která už je dnes senilní,částečně taky celoživotním vymýváním hlavy Vaším náboženstvím),tolik averzí vůčí jiným náboženstvím jsem neslyšel.
Končím tuhle debatu nemá cenu,názory druhých neberete,ve vašich řadách je hodně přetvářky a neupřímnosti.Jen doufám, že zvítězí zdravý rozum a žádný majetek se vám vracet nebude a pokud ano,tak, že dojde k oddělení církve od státu a já na vás už nebudu muset platit daně.
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 24.9.2008
Napsal(a): Huberte, ještě mi to nedalo - nemohu reagovat na všechny věci ve vašich textech, ale na slova o "nepřátelích českého národa - jezuitech" ve vašem příspěvku z 9.9.2008 reagovat musím. Asi jste nikdy neslyšel o obrovském podílu jezuitů na uchování národní identity a českého jazyka. Víte, že i Bohuslav Balbín a Josef Dobrovský byli jezuité (ověřte si to třeba na wikipedii)? Myslím, že byste se jim měl alespoň v duchu omluvit...
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 24.9.2008
Napsal(a): Huberte, chápu záměr, se kterým vyprávíte o knězi z okolí Benátek, ale nechápu vaši logiku: katolických kněží je myslím na světě přes 400.000. Pokud bych vám vyprávěl o jednom, řekněme z Portugalska, který "žere chrousty" (mezi 400.000 by se takový asi našel), dá se z toho něco vyvozovat o těch zbývajících 400.000?
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 24.9.2008
Napsal(a): Huberte, jezuita nejsem, ale jezuité jsou mi sympatičtí. Jako všichni lidé, kteří se dokáží nezištně plně nasadit pro dobrou věc... To co uvádíte o Hostýně jako patřícím protestantům je jen kratičká epizoda v jeho historii. Skutečně kolem roku 1620 patřil Hostýn protestantům - obraz Panny Marie nechal v roce 1620 zničit majitel panství, luterán Václav Bítovský z Bítova. Ale předtím byl katolický - už proto, že před 16. stoletím žádní protestanté nebyli...
Významnou informací o stáří poutního místa na Hostýně je zápis v matrice holešovského děkanství z roku 1672 a protokol o stavu bystřické farnosti z roku 1691, kde se píše o kapličce vybudované na hoře Hostýně ke cti Panny Marie před více než 400 roky.
Jméno: Hubert Vloženo: 16.9.2008
Napsal(a): Římskokatolická církev nařizuje svým kněžím, aby žili v pohlavní čistotě. Jednoho takového, který se navíc označoval za specialistu na Bibli, však teď načapal v posteli se svou manželkou žárlivý Ital z Chioggie nedaleko Benátek. Jeho podezření se vyplnilo, ovšem netušil, že se ženou nachytá duchovního, jenž se považuje navíc za rodinného přítele.
Kážete vodu, ale pijete víno...
Jméno: Hubert Vloženo: 16.9.2008
Napsal(a): Pro Jirku Č.Nejste náhodou jezuita?Pokračovatel pátera Konyáše?
Jméno: Hubert Vloženo: 13.9.2008
Napsal(a): předešlý příspěvek je můj-pardon -nepodepsal jsem se
Jméno: Vloženo: 13.9.2008
Napsal(a): Nejsem jehovista ani nic jiného.Zajímám se jen o historii.Majetek po Bílé hoře byl získáván tak zvanou rekatolizací,tzn. kdo nechtěl přejít z jiného vyznání(především protestantského tak jeho majetek propadal z části katolické církvi.
K napsání těchto pár vět mě donutilo,tzv vrácení majetku církvím,kdy největší podíl "schramstne"katolická c. a tedy získá největší moc ve státě(vezměte Polsko,95% obyvytelstva katolíci-kdo se proti církvi postaví,nebo jen proti ní vystoupí-je společensky"zlikvidován",dále to byly 3 bohoslužby(pohřby),kterých jsem se musel zůčastnit a poslouchat kázání převážně polských kněží,..."jediná a správná církev je jen ta naše"....byl neustálý leitmotiv.
Jo a Hostýn dřív patřil protestantům , po Bílé Hoře byl katolický,pak jej Josef 2. zrušil,atd.
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 11.9.2008
Napsal(a): Bratře Huberte, nejste náhodou Jehovův svědek? Ti mají ve zvyku v okamžiku, kdy jim při diskuzi "teče do bot" a docházejí argumenty okamžitě přejít k něčemu jinému. Nebo myslíte, že Váš diskuzní příspěvek je odpovědí na mou otázku, co konkrétně katolická církev ukradla po Bílé hoře? Snad mi nechcete tvrdit že Hostýn...
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 11.9.2008
Napsal(a): Mimochodem - fakt nechápu co je v nepořádku s tím Hostýnem.
Jméno: Hubert Vloženo: 9.9.2008
Napsal(a): Pro Jirku Č. A co Hostýn?Co zakrývání aféry pedofilního faráře Merty.Nesnášenlivost vůči druhým vyznáním,nedávno jsem měl možnost slyšet kázání v Kroměříži,myslel jsem si ,že jsme v době vlády nepřátel českého národa - jezuitů.Atd....
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 10.7.2008
Napsal(a): Můžete, Huberte, uvést, co katolická církev konkrétně ukradla po Bílé Hoře? Snad nějaký kostel, který si postavila a pak jí byl na nějakou dobu ukraden...? Nyní nemyslím šlechtice, kteří se zaštiťovali katolickou vírou - jako se zase jiní zaštitovali protestantismem - aby získali vlastní prospěch. Takoví lidé samozřejmě budou vždy, a zaštítí se tím, co bude v danou chvíli výhodné - vírou, nevěrou, pověrou, komunismem, kapitalismem, či čímkoliv jíným!
Jméno: Hubert Vloženo: 10.7.2008
Napsal(a): Z pana Graubnera jde strach.Doufám, že nezískají majetek ukradený katolickou církví po Bílé Hoře zpět a nezačnou zde vládnout jako komunisti.Na rukách katolické církve je krev.Nedopusťme a´t je to jak v Polsku...
Jméno: JEŠUA Vloženo: 7.7.2008
Napsal(a): Děsí mi vaše pokrytecká slova o BOHU o milující lásce o církvi vyvolené. Pozřel jsem vaše slova a na jazyku jsou sladká, ale když je polknu jsou v žaludku tak hořká. Ano sleduji vás a děsí mě, co jste za ty dvě tisíciletí udělali pro Boha a rod Člověka. Na této Zemi Bůh nezvolil žádného zástupce ani svatého člověka který prošel církví. To pravý Duch ve slávě Boha.
Jméno: Joska Vloženo: 24.5.2008
Napsal(a): diky, pekne, stoji zato se na to podivat
Jméno: P. Pavel Zahradníček
Vloženo: 16.5.2008
Napsal(a): Radku, díky za propagaci časopisu Milujte se! Dodávám jen, že jeho kompletní dosud vydaná čísla je možno prohlédnout a přečíst i v elektonické podobě (v pdf formátu) na webu
www.milujte.se! Je tam také možnost objednávek časopisu v papírové podobě... Srdečně zdraví
P. Pavel Zahradníček
Jméno: Radek Vloženo: 14.5.2008
Napsal(a): Na tuhle přednášku mě upozornilo nové číslo Milujte se! (www.milujte.se) Už článek tam byl dost dobrý, ale celá je ještě lepší. Výborný nápad s těmi scénkami. Ty v časopise chyběly.
Jméno: Jirka Č. Vloženo: 12.5.2008
Napsal(a): Moc díky otci arcibiskupovi za jeho slova. I když již nejsem "mládež" moc se mi jeho katecheze líbila a hodně mi dala. Je to takové stručné, jasné, výstižné a je tam řada věcí, které by mě sice nenapadly, ale když to slyším, tak si říkám: Jasně, takle to je (např. to, jak říká, že v nebi budou jen svatí a z toho vyvozuje: chceš-li do nebe, musíš se stát svatým, jinou šanci nemáš...). Taky jsou výborné ty scénky. Odlehčí a dokerslí. Ještě jednou díky. Jak budu mít trochu času, kouknu se na všechny katecheze z Říma, jestli jsou tam další podobné skvosty...
Jméno: kelly Vloženo: 12.5.2008
Napsal(a): fakt dobrý, doporučuji vidět